Novembertől negyedik magyar bankként a K&H is lehetővé teszi a mobilfizetést ügyfelei számára.
A Gránit Bank, az MKB és az OTP után a K&H is elindította a saját mobilfizetési megoldását – számol be a sajtóeseményről a Privátbankár. Telefonnal fizetni egyébként rendkívül kényelmes dolog, hiszen gyakorlatilag mindig a kezünk ügyében tartjuk mobiljainkat, csupán egy NFC kapcsolatra alkalmas SIM-kártya kell a telefonba, és már fizethetünk is. Mostantól pedig a K&H ügyfelei is élvezhetik ezt, november 2-án ugyanis a bank is elindította a saját megoldását, a K&H mobiltárcát.
Martin Jarolim, a bank lakossági üzletágért felelős vezetője elmondta: a pénzintézet 2017-ig összesen 6 milliárd forintot költött digitalizációs fejlesztésekre, ennek eredménye lett a mobiltárca. Erre egyébként, úgy tűnik, igény is van: a mobiltelefonok terjedése teljesen átalakította a bankolási szokásokat, 2012 és 2016 között mintegy 6 százalékkal csökkent a fióklátogatások száma, miközben az e-banki és a mobilbanki bejelentkezések száma 70 százalékkal nőtt négy év alatt.
Forrás: mfor.hu
Az érintéses vásárlás ráadásul a leggyorsabban növekvő szegmense az internetes vásárlásnak, a mobilon keresztül teljesített tranzakciók száma másfélszeresére nőtt egyetlen év leforgása alatt, fűzte hozzá Jarolim. A mobiltárca a Mastercard digitalizációs megoldására épül, így egyelőre csak a Maestro és Mastercard kártyákkal működik, a VISA-integráció jövőre várható.
A K&H ügyfelei szeptemberig 45 millió alkalommal összesen 340 milliárd forint értékben vásároltak a bankkártyájukkal – ez éves viszonylatban 30 százalékos növekedést jelentett a banknál. Ezen belül az érintéses vásárlások száma 30,6 milliót tett ki, az összérték pedig 147 milliárd forintra rúgott.
„A most induló okostelefonos megoldás még egyszerűbbé teszi a boltban a fizetést, hiszen elég lesz egy mobiltelefon is a vásárláshoz. Hiszünk benne, hogy a kényelem, amelyet ez a digitális megoldás nyújt, a következő időszakban még tempósabban megemeli majd a kártyás tranzakciók számát és összértékét. A mi célunk pedig nem más, mint hogy mielőbb és minél rugalmasabban alkalmazkodjunk ügyfeleink változó igényeihez.” – tette hozzá Martin Jarolim
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: